Ceva mai târziu decât previzionam iniţial, Honda a lansat în România noul său model de clasă mică, Jazz. Pentru a vedea dacă socoteala de la lansarea internaţională se potriveşte cu cea din târgul Bucureştilor şi din România, am parcurs 1.500 km cu noua Honda în regim urban, dar şi extraurban.
Cea mai importantă întrebare era dacă pot obţine un consum de combustibil mediu de sub 7 litri de benzină pentru 100 km parcurşi, în condiţiile în care, la primele teste din Germania, aceasta a fost valoarea afişată de computerul de bord. Ei bine, la fel ca în testul din apropierea Frankfurtului, consumul mediu al lui Jazz 1.4 i-SHIFT a oscilat între 6,8 şi 7,1 litri de benzină pentru 100 km parcurşi, stabilizându-se într-un final la şapte litri.
Valoarea obţinută de noi este mare faţă de cei 5,1 litri declaraţi oficial de constructor, dar, oricum, am condus într-un mod şi un regim normale, fără a recurge la micile trucuri folosite de obicei pentru obţinerea valorilor de consum ale fabricantului.
În premieră pentru clasa mică, propulsorul de 1,4 litri pe benzină a fost cuplat unei transmisii manuale robotizate, i-Shift, cu şase trepte. Performanţele acesteia sunt corecte pentru această clasă, schimbarea treptelor în modul automat având o întârziere foarte mică.
Pe modul Manual, cu schimbare de la padelele din spatele volanului, lucrurile stau ceva mai bine. Viteza maximă de 180 km/h nu este o minciună, motorul de 1,4 litri fiind, logic pentru unul Honda, capabil să menţină fără probleme regimurile de turaţie înalte. Ţinuta de drum este corectă, cu un ruliu logic pentru arhitectura caroseriei şi pentru caracterul familial, ce implică, desigur, confort în privinţa suspensiilor.
În România, un Jazz 1.4 LS i-SHIFT costă 14.680 de euro fără TVA sau 17.469 de euro cu TVA inclus. Există şi opţiunea achiziţionării unui model 1.4 cu transmisie manuală, la un preţ ceva mai mic – 15.446 de euro DDP –, dar, sincer, economia nu merită, având în vedere că se pierde extrem de reuşita transmisie i-SHIFT.